Raport
Jak dyrektorzy szkół postrzegają współpracę z biznesem?

Raport dotyczący współpracy szkół podstawowych i ponadpodstawowych z biznesem

Co znajdziesz w raporcie?

Współczesna edukacja stoi przed niezwykle ważnym zadaniem – przygotowaniem młodych ludzi do życia w świecie pełnym dynamicznych zmian. Aby szkoły mogły skutecznie kształcić uczniów, którzy będą gotowi na wyzwania przyszłości, muszą otwierać się na współpracę z różnorodnymi społecznościami – w tym również z biznesem.

Raport dotyczy współpracy szkół podstawowych i ponadpodstawowych z biznesem, opisuje poziom otwartości polskich szkół w tym zakresie. Prezentuje wyniki ogólnopolskiego badania opinii, przeprowadzonego wśród dyrektorów szkół, które miało na celu zbadanie ich postaw, doświadczeń i oczekiwań wobec współpracy z sektorem biznesu. Identyfikuje bariery, z jakimi spotykają się szkoły przy nawiązywaniu relacji w tym obszarze, a także określa, w jakim stopniu firmy mogą przyczynić się do rozwoju edukacji.

Co znajdziesz w raporcie?

  • charakterystyka współpracy dyrektorów polskich szkół z biznesem;
  • opis barier w nawiązywaniu współpracy szkół z biznesem;
  • różnice w zaangażowaniu we współpracę z biznesem szkół ogólnokształcących i zawodowych;
  • profil działania dyrektora współpracującego z biznesem;
  • opis oczekiwanych form współpracy biznesu ze szkołami;
  • charakterystykę stosunku dyrektorów szkół do współpracy z biznesem i zaangażowania biznesu w edukację.

Raport wydany przez

We współpracy z

Komentarz ekspercki przygotowali

Marta Bodys
Dyrektor zarządzający Insight, ekspert Odpowiedzialni za przyszłość

Katarzyna Wolniak
Koordynator Projektujemy Przyszłość Wrocławski Park Technologiczny

Agnieszka Pałys
Prezes Zarządu Fundacji Pro Mathematica, Dyrektor Pionu Prawnego
i Organizacyjnego we Wrocławskim Parku Technologicznym